Innovasjonsmester i bærekraft, Busch oppnådde 6.plass
Det anerkjente F.A.Z. Instituttet har publisert en studie om bærekraft, der rundt 10 300 selskaper ble vurdert. Blant de 32 mekaniske og anleggstekniske selskapene som ble evaluert som bærekraftige i studien, oppnådde Busch Vacuum Solutions 6. plass.
«Innovasjoner er uunnværlige for å muliggjøre bærekraftig virksomhet», sier IMWFs studie, som nå er publisert av F.A.Z. instituttet*. "Det er grunnleggende for den langsiktige suksessen til selskaper å samkjøre handlingene sine med innovative løsninger for bærekraft og gjøre dem til en del av varemerket sitt."
I studien «Innovation Champion of Sustainability» brukte IMWF** (Institute for Management and Economic Research) såkalt «sosial lytting» til å analysere og evaluere innovasjon, forskning og utvikling, samt økologisk, sosial og økonomisk bærekraft i ca. 10 300 selskaper. Sosial lytting er metoden for å finne og evaluere hva folk sier om et selskap, en person, et produkt eller et merke på nettet. Rundt 750 selskaper ble til slutt utnevnt til bærekraftige i alle bransjer. 268 selskaper var fra maskin- og anleggsteknikkindustrien, hvorav bare 32 ble anerkjent som bærekraftige. Busch oppnådde 6. plass med en poengsum på 79,4 av 100.
Ca. 3,5 millioner kilder fra nyhetssider, nettsteder, forum, viktige sosiale mediekanaler, forbrukersider, pressemeldinger og blogger publisert mellom 16. september 2021 og 15. september 2022 ble brukt til bærekraftanalysen.
Kun tyskspråklige uttalelser fra tyske domener ble vurdert. Dataene ble først delt inn i tekstfragmenter ved hjelp av kunstig intelligens. Hvert tekstfragment ble analysert for å finne ut hvilket selskap og emne det handlet om, og hvordan delen skulle evalueres.
Innovasjon, forskning og utvikling sto for 25 % av analysene. Økologisk, økonomisk og sosial bærekraft ble vurdert for 50 % av evalueringen.
*F.A.Z.-Institute for Management, Market and Media Information er et selskap i det anerkjente Frankfurter Allgemeine Zeitung-publiseringsgruppen.
**IMWF Institute for Management and Economic Research er en ledende spesialist innen analyse av svært store datamengder fra kommunikasjon ved hjelp av kunstig intelligens. Den tilhører faktorkontogruppen.