Gratis webinar: SERMI - hvorfor og hvordan?
Mandag 29. april kl 10-11 kan du få svar på hva SERMI innebærer og hvilke konsekvenser denne ordningen får for aktører i bilbransjen i Norge.
SERMI - obligatorisk eller "kjekt å ha"?
1. februar 2024 ble SERMI innført i Norge. Ordningen stiller krav til sertifikat for alle som skal utføre reparasjon eller vedlikehold på kjøretøy som gjør det nødvendig å ha tilgang til sikkerhetsinformasjonen.
Fremdeles er det mange som har flere spørsmål om SERMI og hva det innebærer for sitt verksted.
- Er egentlig SERMI nødvendig?
- Trenger vi kurs for å få SERMI-sertifikat?
- Hvor og hvordan blir vi sertifisert?
- Hva skjer hvis verkstedet vårt ikke har SERMI?
Disse og flere spørsmål skal vi gi svar på i dette gratis webinaret. Vi har med oss Knut Ole Magistad fra Norges Bilbransjeforbund og Arild Nilsen fra AutoMester i tillegg til Roar Gudbrandsen og Jan Atle Gjemble fra Kiwa. De vil gi konkrete eksempler på hva SERMI betyr for bilbransjen i Norge.
Hva vil du vite om SERMI?
Lurer du på noe angående SERMI? Skriv inn spørsmål i påmeldingsskjemaet, så tar vi det opp i webinaret.
Disse møter du i webinaret
- Knut Ole Magistad arbeider som fagsjef i Norges Bilbransjeforbund med spesialisering innen servicemarkedet, skade og lakk. Han har lang erfaring innenfor bilforhandlerdrift, både fra salg- og servicemarked. Magistad jobber daglig i et faglig miljø sammen med andre engasjerte aktører i den norske bilbransjen.
- Arild Nilsen jobber som kjedekonsulent for AutoMester, en landsdekkende kjede med offentlig godkjente bilverksteder. Denne stillingen har han hatt i cirka 3 år. Arild har lang fartstid i bilbransjen, med erfaring fra både grossist- og verkstedsiden.
- Jan Atle Gjemble er teamleder for Autoteknikk i Kiwa. Han har lang erfaring innen bilbransjen, både med mekanisk og karosseri, og han har også flere års erfaring med skadetaksering innen bil og bygg. I Kiwa jobber Jan Atle med kalibrering av verktøy og utstyr, og nå også som revisjonsleder på SERMI.
- Roar Gudbrandsen jobber som salgs- og forretningsutvikler i Kiwa og har bred leder- og salgserfaring fra flere selskap innen hotell- IT-, distribusjon- og sertifiserings-bransjene. Han har ledet arbeidet med å innføre SERMI i Norge for Kiwa AS og har bygget opp kompetanse og erfaring med standarden.