Plastteknik Nordic: - Ønsker flere norske deltakere
Det sier Helena Crivei hos messearrangøren Easyfairs.
Plastforum noterte at det var kun en utstiller og et fåtall besøkende fra Norge på årets Plastteknik Nordic-messe for et par uker siden.
I år var messen derfor en helsvensk/dansk affære.
Forstår utfordringen
Helena Crivei forstår utfordringen med at så få norske var på messen i Malmö.
- For å lokke flere norske utstillere og besøkende har vår prosjektleder vært i aktivt kontakt med bransjeorganisasjoner, potensielle partnere, bransjenettverk og selskap i Norge. Uheldigsvis var dessverre responsen i år ikke overveldende, men mange uttrykte interesse for å være med i 2025, skriver Crivei i en e-post til Plastforum.no.
Hun legger til at man også vil ha fokus på mer synlighet i norske bransjepublkasjoner, ha direkte innbygdelser til relevante bedrifter og partnerskap med norske bransjenettverk.
Viktig med flere norske
- Det er viktig for oss at det er flere norske til stedet på Plastteknik Nordic, sier hun videre.
- At flere norske deltar vil være med på å øke mangfoldet og verdien av messen, fortsetter hun.
- Hva tror dere er årsaken til at så få norske deltok på messen?
- Det finnes flere faktorer som bidrar til den lave norske deltakelsen. Det gjelder for eksempel ikke tilstrekkelig med etablerte relasjoner, geografisk avstand, språkbarrier og kanskje et behov for en mer markedsrettet innsats mot Norge. Vi vil gjerne forstå disse utfordringene, og finne muligheter for å løse dem, svarer Crivei.
- Hva vil dere konkret gjøre for å øke den norske deltakelsen?
- Vi er åpne for å utforske skreddersydde iniativ som å organisere landsspesifiserte seminarer, bruke oversettelsestjenester eller tilby incitamenter til at norske selskap kan stille ut eller delta. Det første skrittet vi må gjøre er å etablere langsiktige relasjoner med bransjeorganisasjoner, interessenter og selskap, sier Helena Crivei avslutningsvis.