Får vi lyst på mer frukt om det selges i dosett-"pillebokser"?
HVERTFALL IKKE PLAST: Det kan virke som vi er så glad i kosttilskudd og piller, at markedsføringen av kiwi nå går i samme retning.
Nyheten skrives om i en artikkel på Packnews.
Dosettbokser som er delt inn i dager, er fra før av «kjent» fra pilleverdenen. Nå kommer samme løsning med kiwi istedenfor piller. Emballasjen er laget av papp og har syv rom, ett rom for hver ukedag. I første omgang lages dette for kiwi, men om det selger bra, vil systemet kanskje utvides?
Det er Zespri i New Zealand som har lansert «Fruit Pillbox». Dette testes nå hos FairPrice Group, som er en butikkjede i Singapore.
Emballasjen er resultatet av en undersøkelse i Singapore som fant at 93 prosent av innbyggerne ønsker å spise mer frukt, men en tredjedel av dem gjør det ikke – på grunn av at de glemmer det.
Men er det noe folk ikke glemmer, er det tydeligvis dosetten sin, tenker altså selskapet.
Kilde: Artikkel på Packnews.