Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035
Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt, ifølge en artikkel på Packnews.
Med miljømålene, ble det skapt alburom og kritikken holdt på avstand. Coca-Cola Company kunngjør nå at de setter nye mål for 2035: De frivillige miljømålene er oppdatert og fristen flyttet fra 2025 og 2030 til 2035.
Men Coca-Cola er, ifølge Packnews, bare en av flere globale CPG-er, inkludert Mars, PepsiCo, Colgate-Palmolive og Unilever, som har gjort justeringer i år til målene som ble satt i 2018 som en del av Global Commitment.
Coca-Cola hevder uttaler at «å nå disse ambisjonene vil kreve fortsatt investering i innovasjons- og infrastrukturløsninger, muliggjørende lovgivning og videre samarbeid med tappepartnere, bransjekolleger, lokale myndigheter og sivilsamfunnet,».
Dette er de nye målene for 2035
- Å bruke 35 til 40 prosent resirkulert materiale i primæremballasje (plast, glass og aluminium), inkludert å øke bruken av resirkulert plast til 30 til 35 prosent globalt. I følge Coca-Cola vil de fortsette å overholde lokale forskrifter, inkludert der hvor en høyere prosentandel av resirkulert innhold kreves.
- Bidra til å sikre innsamling av 70 til 75 prosent av tilsvarende antall flasker og bokser som introduseres på markedet årlig.
For å få til dette, er det nødvendig at infrastrukturen for emballasjeinnsamling vokser.