Plastforums lesere har trolig fått med seg at Bård Eker fra før eier selskaper som Hydrolift, og Bård Eker Industrial Design. I tillegg har han en eierprosent på 56 % i firmaet Project Design og nå altså 45 % i Koenigsegg. At mannen liker fart og spenning er vel heller ikke ukjent og i 2005 har han hatt suksess som fører av offshorebåten Spirit of Norway. Samarbeidet med Koeningsegg er i så måte ingen stor bombe. Til media, bl.a. TV2 Nettavisen, har Eker uttalt at han ikke har noe eksakt tall på hva han har betalt for å bli så stor medeier i Koenigsegg. – Dette har vært en prosess som har gått over lengre tid, der min investering i stor grad består i arbeid i tillegg til økonomiske investeringer, forteller han, og understreker at det er til fordel både for ham selv og Koenigsegg at de har et tett og bindende samarbeid. Eker har også uttalt at målet med det han driver med, er utvikling av bl.a. biler og båter, og ikke nødvendigvis tjene mer penger enn at prosjektene kan videreutvikles. På sikt har han tro på at Koenigsegg vil klare å bære sin egen kostnad og ha mulighet til å gi overskudd etter hvert. Fremover satses det bl.a. på US-markedet, der man forventer å være inne om et drøyt år. Hovedproduksjonen vil fortsatt skje i Sverige, men Eker har tro på at visse komponenter kan bli laget i Norge.I år er det solgt 10 Koenigsegg totalt. I 2006 legges det opp til produksjon av rundt 30 biler, bl.a. takket være en ny produksjonslinje ved den svenske fabrikken.