23948sdkhjf

BayerMaterialScience blir Covestro

Så er det klart! Bayer kunngjorde at det nye navnet på Bayer MaterialScience vil være Covestro. Navnet blir effektivt fra 1. september 2015 og Covestro skal børsnoteres senest innen midten av 2016.
Planene for et selvstendig Bayer MaterialScience ble for alvor kunngjort i september 2014.
Navnet som er valgt , Covestro, utgjør en kombinasjon av forkortede ord som skal gjenspeile identiteten til virksomheten. Bokstavene C og O er utledet fra samarbeid (cooperation), mens VEST betegner at selskapet er tungt og godt in vest ert i state-of-the-art produksjonsanlegg. De siste bokstavene, STRO, viser at selskapet er sterkt (strong). Covestro skal nemlig være et selskap som skal representere noe sterkt: i innovasjon, i markedet og i de ansatte som en sterk arbeidsstyrke. – Covestro representerer en dristig , ny retning og med en stor fremtid for et innovasjonsdrevet polymerselskap, sa Patrick Thomas, konsernsjef i Bayer MaterialScience, da navnvalget ble offentliggjort – Vi skal være et selskap basert på en sterk og erfaren ledelse med en velkjent portefølje av førsteklasses produkter der verdiskaping er satt i høysetet. Vi har lojale, dedikerte og høyt kompetente medarbeidere. Slik skal vi bygge fortsatt, fremtidig suksess, la han til. Det nye navnet representerer altså Covestros bedriftsidentitet, som i følge Bayer skal inkludere en ny, særegen, fargerik og levende merkevare. Patrick Thomas sa videre at det å være atskilt fra Bayer i fremtiden ville gi det nye selskapet stor fleksibilitet. Samtidig er det helt klart at Covestro må forfølge egne forretningsmål på helt selvstendig grunnlag. 1. september i år blir navnet virkelighet og fra midten av neste år skjer altså all virksomhet og utvikling på selskapets egne premisser, uten å kunne støtte seg til Bayers ryggrad.
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.08