Det jaktes fortsatt på Norges smarteste industribedrift
Igjen letes det med lys og lykter etter Norges smarteste industribedrifter. Siemens og organisasjonen Norsk Industri står bak konkurransen. Og de mener, med rette, at et sted der ute lages de nye sju-milsstøvlene – og med «disruptive» produksjonsmetoder som det gjerne kalles i dag.
Her er noen grunner til at din bedrift burde delta i Norges smarteste:
Typisk norsk å være smart
Konkurransen i internasjonal industri er hard, særlig for bedrifter i et høykostland som Norge. Likevel har norske industribedrifter gang på gang vist at de hevder seg blant de aller beste. Digitaliseringen har for alvor skylt over industrien. I det stadige kappløpet om å tilby konkurransedyktige løsninger og gjøre en forskjell, holder det ikke kun å være god. Norske industribedrifter må også løfte blikket, gjenkjenne mulighetene og satse på de kostnadseffektive, smarte løsningene.
Arrangørens jobb er å inspirere bedrifter til å gjøre nettopp det. Det er lurt å delta for din bedrift – både for å vise Norge hva din bedrift er god for, men også for en unik anledning til å lære av mange andre smarte.
Styrke norsk konkurransekraft
Sterke industrihistorier handler om mer enn produktivitet og innovasjon. De handler om mennesker med mot, kløkt og klokskap. De beste historiene engasjerer bransjeledere, inspirerer til ny innovasjon og hjelper andre å definere egne suksesskriterier på tvers av bransjer. Gjennom å løfte frem de som er med å sikre Norges fremtidige konkurransekraft gjennom sin innovasjons- og omstillingsevne, ønsker Siemens og Norsk industri å skape en plattform som bidrar til å styrke nasjonal konkurransekraft og gi norske industribedrifter enda bedre forutsetninger på den internasjonale arena.
Alle deltakere eksponeres
Det er ikke bare vinneren som nyter godt av å være med i Norges smarteste industribedrift. Konkurransen, som handler om å løfte frem bedriftene, gir fordeler for hver enkelt deltaker. I jakten på Norges Smarteste Industribedrift jobber de to arrangørene målrettet for å fremheve alle de gode eksemplene gjennom mediene. Kampanjen gir hver enkelt deltakende bedrift en god mulighet for verdifull og relevant eksponering og PR.
Norges smarteste gir en unik anledning til å nettopp trekke frem din bedrifts styrker for kunder og samarbeidspartnere.
Plast- og komposittbedrifter har vist seg fram
Flere ganger har bedrifter fra vår sfære vært tydelig eksponert . Plasto AS har aldri vunnet Norges Smarteste Industribedrift, men bedriften ble nummer to i 2016. I fjor var Plasto på ny blant topp ti.
Går vi tilbake til 2015 var det Hexagon Ragasco som gikk helt til topps, som ble den aller smarteste i landet. Det resulterte i masse blest i massemedia.
Nå er det nye muligheter. Hiv deg på og skriv noen linjer om hvorfor din bedrift er så smart! Gjør det før 25. april.
Les mer på https://smartindustri.no