Ny kampanje for å få flere TIP-søkere
Dette er andre året at Norsk Industri har en rekrutteringskampanje på Youtube. I fjor brukte organisasjonen videobloggeren Hanna Martine. Hun laget fem filmer som ble spredd mot 15-åringer gjennom Youtube og andre sosiale medier. Resultat: fem prosent flere søkere til TIP, og det var 18 prosent flere jenter som søkte!
Gaming – teknologi – industri
I år har Norsk Industri altså engasjert Fortnite-spiller Elias Rådlund, ala «Kimeplays». Han har egen kanal på Youtube med over 70 000 følgere. Elias har startet på en besøksrunde til Hydro (Karmøy), Equinor (Mongstad), Kongsberg Gruppen, Ekornes og Kværner (Stord). Gjennom fem filmer vil han gi ungdom innblikk i den teknologien som vil møte fremtidens lærlinger. Målet er å vise linken «gaming – teknologi – industri», og øke rekrutteringen av teknologiinteresserte unge til de rette studievalg.
Næringsminister Torbjørn Røe Isaksen fikk møte «Kimeplays» under nylig avholdte Industri Futurum. Gå inn på Norsk Industris hjemmeside og se video på hvordan han greier seg i spillet Fortnite! www.norskindustri.no
Lik og del - industrien trenger din hjelp!
Filmene med «Kimeplays» og fjorårets filmer med Hanna Martine vil i kampanjeperioden 20. desember til 1. mars bli spredd via ulike sosiale medier. Men, Norsk Industri er avhengig av hjelp fra medlemsbedriftene.
Nå oppfordrer Norsk Industri at alle medlemsbedrifter og industriinteresserte bidrar til spredning av det glade budskap via Facebook og eventuelle andre sosiale medier som er aktuelle.
Kilde: Norsk Industri