Vogue kutter plasten
Det kjente motemagasinet har i flere år blitt pakket inn i plast når det blir sendt ut til leserne sine. Nå har Vogue tatt et skritt i retning av en mer bærekraftig produksjon, og har derfor inngått et samarbeid med Stora Enso om en bærekraftig pakkeløsning for magasinet. I tillegg skal Stora Enso bidra til at magasinet skala bli fullstendig karbon-nøytralt med et nytt fornybart lavbarbon-materiale som skal bidra til en mer effektiv produksjon.
– Sammen med Vogue Scandinavia ønsker vi å møte det stadig mer miljøbevisste motepublikumets krav til en grønnere verden, sier Ulrika Lilja, kommunikasjons- og markedsdirektør i Stora Enso.
– Dette er et svært spennende prosjekt. Da jeg fant Stora Enso, visste jeg med en gang at de ville være den perfekte partneren og hjelpe oss med å nå våre mål. Stora Enso har både forstått visjonen min og støttet meg fullt ut med sin uvurderlige ekspertise, innovasjonsånd og engasjement, sier Martina Bonnier, sjefredaktør i Vogue Scandinavia.
Den første utgaven produsert på denne nye bærekraftige måten med papp i stedet for plast, vil utkomme i august, skriver Stora Enso i en pressemelding.