Rosa BigBags gir ryddige byggeplasser
– BigBagene gjør at vi kan holde byggeplassen ryddig og bidrar samtidig til bedre kildesortering, sier driftsansvarlig i Berge Sag og Trelast AS, Sten Arve Nornes.
Berge Sag og Trelast AS er et over 100 år gammelt konsern og én av landets ledende bolig- og hytteleverandører. Selskapet er ett av flere som den siste tiden har gått til innkjøp av et større parti rosa BigBags fra utstyrsleverandøren Wee.no, der halvparten av inntektene går direkte til Bryskreftforeningen og kampen mot kreft.
Ikke bare veldedighet
Men innkjøpet er ikke bare veldedighet.
-Flere større byggeprosjekter som Berge Sag er involvert i skaper normalt mye avfall, og det er her bigbag’ene kommer til god nytte, forklarer driftsleder i Berge Sag og Trelast AS, Sten Arve Nornes.
– Vi har ofte mange hytteprosjekter gående, og har normalt behov for mye containervolum for å kunne rydde unna fortløpende. Utfordringen er at vi ikke alltid får byttet containerne raskt nok, spesielt på grunn av framkommelighet om vinteren, sier Nornes.
Og det er her bigbags utgjør en stor forskjell.
Mer kildesortering
– Ikke bare kan vi holde det mer ryddig, noe vi anser som viktig under byggeprosjektene, vi kan også kildesortere i større grad. Med bigbags kan vi blant annet lettere skille fraksjoner som gips, plast og isolasjon, forklarer Sten Arve Nornes.
Bigbag’ene har kapasitet fra 1000 til 1500 kg, og er både åpne og lukkede.
– Vi har startet leveransene til våre hytteprosjekter, og vet allerede at de fungerer bra. Dette er definitivt en vinn-vinn: Vi får ryddigere byggeplasser og muligheten til å kildesortere bedre, samtidig som vi kan bidra til en veldig viktig og god sak, sier Sten Arve Nornes, som anbefaler flere aktører å gjøre det samme.
ØKT INTERESSE: – Interessen for rosa bigbags har økt de siste årene, sier markedssjef i Wee.no, Vivian Wee Flatnes. FOTO: WEE
Ønsker å slå rekorden
I fjor slo Wee.no sin egen salgsrekord og leverte godt over 5000 rosa bigbags til entreprenører, bønder og privatpersoner over hele landet. Dette resulterte i en utbetaling til Brystkreftforeningen på 150 000 kroner.
- Når vi kommer til utgangen av den «rosa måneden» oktober, håper vi at denne rekorden er slått, sier markedssjef i Wee.no, Vivian Wee Flatnes.
– Interessen for rosa bigbags har økt de siste årene, noe vi er svært glade for. Bigbags er et nyttig produkt for aktører som Berge Sag, og med den rosa fargen gir sekkene dessuten en betydelig signaleffekt der de er utplasserte.
BRYSTKREFT: Wees rosa bigbags kjøpes til inntekt for Brystkreftforeningen. FOTO: WEE
– Nå håper vi at flere får øynene opp for rosa bigbags slik at vi kan sende enda mer midler til det viktige arbeidet Brystkreftforeningen gjør i Norge, avslutter Vivian Wee Flatnes i Wee.no.
Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon har som formål å samle inn midler til forskning på brystkreft. Siden starten i Norge i 1999 har aksjonen bidratt med over 330 millioner kroner til brystkreftsaken, dette takket være innsats og bidrag fra ulike organisasjoner, bedrifter og enkeltpersoner.
Kilde: Weegruppen