Rottefella ser forbedring etter to krevende år

Daglig leder Torstein Myklebostad uttaler til Lierposten at selskapet har klart å navigere seg gjennom en vanskelig periode for sportsbransjen, til tross for pandemiens påvirkning.
Forbedring i markedet
Myklebostad fremhever at den nye lokasjonen i Lier har vært positiv for Rottefella, og de har nylig sett en viss forbedring i markedet. Etter at kundene hadde overflod av utstyr post-pandemien, tok det tid å normalisere bestillingene.
Russland er verdens neststørste langrennsmarked etter Norge. Og Rottefella ble også rammet av sanksjonspolitikken som ble satt i verk etter landets invasjon i Ukraina.
Russland og USA
- Russland utgjorde 12 prosent av omsetningen vår, så det var og er selvsagt kjedelig å miste dette på toppen av et ellers krevende marked, sier sier Myklebostad til Plastforum.
- Hva gjør dere med det amerikanske markedet dersom Donald Trumps tollkrig også rammer Norge?
- Vi følger selvsagt nøye med på USA, men velger å ikke lage kriser av ting som enda er såpass uklart. Men USA er et voksende og viktig marked som vi uansett kommer til å ha stort fokus på, uanset om det kommer nye tollsatser eller ikke, svarer Rottefella-sjefen på Plastforums spørsmål.
I tillegg til å håndtere disse utfordringene har Rottefella lansert innovative produkter som har blitt godt mottatt i markedet. Deres nyvinninger innen skibindinger har allerede vist seg å være en suksess blant skiløpere, med positive tilbakemeldinger og god mottakelse. Selskapet har også samarbeidet tett med skiprodusenten Madshus og anerkjente skiløpere for å utvikle disse nyvinningene.
På rett vei
Med en stabil fremtid i sikte og positiv respons på deres nye produkter, ser det ut til at Rottefella er på rett vei etter to krevende år.