Biesterfeld styrker Norden-satsningen
Biesterfeld Nordic AB utvider sin salgsorganisasjon for å øke salgsinnsats og distribusjon av råvarer i Danmark, Finland, Sverige og Norge. På messen Plastteknik Nordic i Malmö ble den økte, nordiske satsingen markert, bl.a. med presentasjonen av to nye ansikter i staben.
Biesterfeld Nordic tilbyr det nordiske polymermarkedet standardpolymerer, konstruksjonsplaster, akrylater, styrenpolymerer, gummiråvarer samt tilsetningsstoffer til maling- og coatingindustrien.
Johnny Bjarnholt-Olsen er ny på laget fra 1. mars i år. Han har 25 års erfaring fra salg av plastråvarer. Olsen har en utdanning i Plastics Engineering. Han er ansatt som salgssjef og med ansvar for det danske markedet.
Peter Eriksson forsterker Biesterfeld Nordic som salgssjef for Norge og Sverige fra 1. april i år. Han tar internasjonal, teknisk salgserfaring med seg inn i salgsteamet, senest fra nordisk polymerindustri.
Eric Lundén er adm. direktør i Biesterfeld Nordic AB. Han uttrykte på messen i Malmö å være svært fornøyd med utviklingen av virksomheten her i nord.
– Ikke bare har vi mer salgs- og konsultativt personale, men også produktporteføljen er utvidet. Slik skal vi videreutvikle vår virksomhet i Norden, sa Eric Lundén i Malmö.
Han opplyste også at i løpet av andre halvdel av 2016 vil ytterligere en salgssjef bli ansatt. Vedkommende skal primært betjene kunder i Finland.
(Plastforum kommer tilbake til mer om Biesterfeld Nordic i rapporten fra Plastteknik Nordic i Plastforum nr. 3/2016. red.anm.)