23948sdkhjf

Returordninger overtas av Grønt Punkt Norge

Emballasjeretur er historie, mens returordningene til Plastretur og Norsk Returkartong nå i stedet skal driftes av Grønt Punkt Norge.

Konsolidering, effektivisering, kraftsamling, jakt på gratispassasjerer og stø kurs var stikkord vi fikk høre da Grønt Punkt Norge presenterte seg selv for en fullsatt sal på Gardermoen 14. februar.
Arrangementet markerte at Grønt Punkt Norge skal fortsatt drive med sin tidligere kjerneoppgave, nemlig sørge for vederlagsinnkreving. I tillegg organiserer selskapet innsamling og gjenvinning av brukt drikkekartong, emballasjekartong og plastemballasje.
Administrerende direktør Jaana Røine leder nå et selskap med 24 medarbeidere fordelt på fire avdelinger. Røine opplyste at plast har den dårligste oppslutningen, 75 prosent mot for eksempel bølgepapp på 85 prosent. Intensivert jakt på gratispassasjerer ble signalisert.
Av Peter Sundt, Mepex Consult AS
Les mer i Plastforum nr. 4
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.063