23948sdkhjf

Raufoss Fuel Systems inngår rammeavtale med bussprodusent

Raufoss Fuel Systems, et 100% eid datterselskapet av Hexagon Composites ASA, produserer høytrykksbeholdere i kompositt til bl.a. gassdrevne busser. 7. juli i år meldte selskapet at det har inngått en treårig rammeavtale med én av Europas største produsenter av gassdrevne busser. Rammeavtalen forventes å gi en omsetning på mellom 25-50 millioner kroner i året.
Raufoss har undertegnet rammeavtalen sammen med søsterselskapet Lincoln i USA, som også eies av Hexagon Composites. Dette selskapet har, fram til nå, levert mer enn 70.000 CNG-beholdere over hele verden. I en pressemelding i anledning avtalen skriver Hexagon Composites at kvalitet og konkurransedyktig design var avgjørende for at Raufoss Fuel Systems ble valgt.
Serieproduksjon vil starte i 1. kvartal 2007. Leveransevolumene vil avhenge av kundens salgssuksess, som i dag er en ledende leverandør av gassdrevne busser i Europa. Det forventes at avtalen vil gi en årlig omsetning på mellom 25 og 50 MNOK.
Med denne avtalen befester Hexagon, gjennom datterselskapene Lincoln Composites i USA og Raufoss Fuel Systems, sin posisjon som den ledende, internasjonale produsenten av høytrykksbeholdere i kompositt og som leverandør av CNG-systemer.
Hexagon har i flere år satset bevisst på området høytrykksbeholdere i komposittmaterialer. Gjennom oppkjøpet av Lincoln Composites i USA i 2005 etablerte Hexagon seg som markedsleder i USA, med en betydelig markedsandel. I 2006 er denne posisjonen ytterligere utbygget.
Raufoss Fuel Systems har tidligere etablert seg som eneleverandør til Volvos program for gassdrevne busser. Dette programmet vil fra 2. halvår 2006 innebære leveranser på årsbasis i samme størrelsesorden som den nye rammeavtalen som nå er inngått med den nye kunden. Til Volvo leverer selskapet komplette CNG-systemer med beholdere, rammer og tilkoblingssystemer. Leveransene til den nye kunden vil omfatte kun beholdere. Raufoss Fuel Systems vil dermed være markedsledende i Europa på CNG-beholdere til gassdrevne busser.
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.068