23948sdkhjf

Hvordan var K-Messa?

Plastforum har snakket med noen av de norske aktørene som var på K-messa – enten som besøkende eller utstiller – om hvordan K-Messe var. Innfridde og svarte messa til forventningene?

Johnny Wang, innkjøpssjef Helgeland Plast:

- Plastmessa er fremdeles høyaktuell, selv etter 70 år, i og med at plast fortsatt er fremtiden, og vi ser det i det daglige hva og hvor mye plast vi omgir oss med. Helgeland plast er inne i et generasjonsskifte, og valgte denne gang og gjennomføre besøket som en ʺopplæringʺ av de som skal føre Helgeland Plast videre i årene som kommer.

Selv skal Johnny Wang gå av med pensjon neste år, etter mer enn 40 år i plastbransjen.

- Ut ifra tilbakemeldingen fra den yngre garden oppnådde vi det vi var ute etter, de var veldig fornøyde med besøket. Messa leverte ut ifra forhåndsomtalen, spesielt på klimabeskyttelse med bærekraft og recycling som tema, noe vi så til fulle på Röchlings stand. Messa er en flott plattform for nye bekjentskaper, man treffer mange mennesker på kort tid, noe vi fikk nytte av, så avtaler for videre samarbeid ligger til grunn, så får vi se hva vi ender opp med. Eller så bar messa preg av maskiner, store maskiner, så man kan jo forstå hvorfor den avvikles hvert tredje år.

Oppsummert var det en flott tur for Helgeland Plast sin del. Personlig savnet jeg hotellbåt og det sosiale som var mulig å få til der. Det ble litt upersonlig i hotellet som var valgt.

 Per Henning Vaagen, daglig leder Laaderberg:

 

- Det har vært færre besøkende enn K-messen i 2019 og tidligere K-messer. Likevel har det vært mange møter, mange møter med eksiterende kunder, og andre aktører i bransjen. Viktigst er flere nye kundekontakter hor vi regner med at vil føre til salgskontrakter i nær fremtid. Vi har også signert salg av en maskin. Alt i alt så har det vært en god messe for vår del.

 Bjørnar Slettemoen, daglig leder i NorMec:

- Vi var jo litt spente på hvor mye besøk vi fikk, med tanke de siste års hendelser, men vi hadde godt med besøk, en god miks av gamle kunder som ønsker å komme innom for å si hei og se på hvilke nyheter vi har, samt nye kontakter som ønsker å se maskinene våre live. Vi har normalt ikke mye salg direkte på messen, men vi har solgt noe ekstra utstyr til maskiner og en maskin. Oppsummert så er vi meget fornøyd med messen og det bekrefter at for oss er det viktig å være tilstede på K-messa.  

 Jonas Claussen, daglig leder i Hans Claussen:

- Jeg synes K-messen svarte til forventningene. Det var ganske bra med folk og det var mye å se på og mange å prate med. Vi knyttet noen nye kontakter og traff gamle kjente det var hyggelig å se igjen. Det er hektiske dager og det blir jo en del farting i gangene og mellom hallene. K-messen er jo egentlig litt for stor. Det er bra å få oppdateringer om det siste fra våre produsenter og andre aktører. Det er stort fokus på resirkulering og bærekraft og inspirerende å se og lære litt om alt det som skjer innen plast. Det blir nok flere K-messer – men om det år er det jo Fakuma-messe i Friedrichshafen.

Per Skjevik, Protech Scandinavia:

- Vi dekker forholdsvis små territorier (land), og har rimelig god kontroll på de forholdsvis få gjenvinning og ekstruderings kundene. Derfor dukker det sjelden opp prosjekt eller muligheter vi ikke kjenner til på K-messa. Derimot, for sprøytestøpe-bransjen, som er betydelig større i antall kunder, kom det også i år flere helt nye forespørsler. For oss er også K-messa en fin mulighet til å arbeide enda tettere med våre leverandører, under disse åtte hektiske dagene. Vi har også fått en fin mulighet til å knytte enda sterkere bånd til våre hoved eiere Feddersen Group, som har sin base i Tyskland. Reservasjoner for K 2025 er allerede gjort, så nå skal vi bare glede oss i tre år.

   

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078