23948sdkhjf

Digital Etikett utvider både lagerkapasitet og utstyrspark

Digital Etikett har siden 2008 slått seg opp stort innenfor trykking av selvklebende etiketter, med kunder som Lerum, Jotun og Sunkost. Nå går selskapet til innkjøp av nytt maskineri som skal sørge for at de vil kunne trykke direkte på emballasjeposer.

Kjetil Hovland startet Digital Etikett i 2008 med to trykkemaskiner i garasjen.

15 år senere har han både store nye produksjonslokaler, de to digitale trykkemaskinene HP Indigo 6800 og HP Indigo 20000, og flere titalls ansatte i sving. Nå står også flere utvidelser for tur.

Vekst hvert eneste år

– Vi har sett vekst hvert eneste år siden vi startet opp, og starten på dette året er bedre enn det har vært noen gang før. Det betyr at vi ser behov for ytterligere oppgraderinger av både lager og utstyrspark for å møte etterspørselen, sier grunnleggeren.

Det digitale trykkeriet i Gaupne i Sogn og Fjordane spesialiserer seg på mindre opplag med selvklebende etiketter som lett lar seg justere og tilpasse. De leverer til både store og velkjente merkevarer, samt mindre lokale aktører og produsenter.

Selskapet lager i dag etiketter for en rekke kunder. Deriblant Jotun, Sunkost, Bareksten, Kinn Bryggeri, Mesterbakeren og Lofoten. Hovland mener at utvalget i butikkene blir stadig bredere, med stort utvalg av spesialprodukter.

Da Hovland startet Digital Etikett i 2007 landet han kjapt på HP som leverandør av trykkpresser. Det skulle vise seg å lønne seg.

Kilde: Pressemelding fra Digital Etikett

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.109